torsdag 16 april 2009

Elias the sailor

Igår tittade jag och Magnus på en gammal hemvideofilm från när jag var liten. Vi såg bl.a. när jag gick i 2:an och sjöng Tina Röklanders bortglömda melodifestivallåt "Kom och dela min hemlighet" från -94, tillsammans med Ida och Susanne som körtjejer, i skolans årliga talangjakt. Vi vann för övrigt. Nostalgi... Vi såg också lite på min lekisavslutning. Kläderna min mamma hade på sig var så osmakliga (förlåt mamma). En blus i alla tänkbara färger med illröd grund, en illröd kjol och illröda pumps. Åh vad jag tyckte min mamma var fin. Det var den vackraste dräkten jag visste och det tyckte mamma också. Jag hade en jättesöt sjömansdräkt på mig. Barn hade sånt på sig i början på 90-talet. Magnus påstår dock att han inte alls känner till den där trenden, men jag vet att jag var helt sjukt in style.

Här kommer en bild från den dagen.

2 kommentarer:

Kim M sa...

HA!
Den hemska låten.
Men fin var du.

Elias sa...

Kim M: Ja, jag hade tacky musiksmak redan då. Men min klädsmak har alltid varit oklanderlig ;)