söndag 24 maj 2009

Huggormtrauma, ESC och shortspremiär

Tänkte bjuda på en liten sammanfatnning om den senaste tiden:

Det enda jag haft i huvudet har varit tentor och Eurovision Song Contest på sistone så därför har bloggen blivit lidande.

Min kära pappa har hunnit bli 60 år den här månaden. Grattis! Det blir storkalas för både mamma och pappa om ett par veckor. Även min systerdotter Tilda har fyllt jämnt. Hela 10 år har hon blivit. Galet vad tiden går.

Magnus har hunnit bli 28 också. Det jag minns allra klarast från hans födelsedag var något traumatiskt för oss båda. Vi var ute och gick med Bruno vid nydalasjön och helt plötsligt är vi någon enstaka meter från en huggorm som krälar tvärs över vägen. Ingenting hände dock förutom att vi blev chockade och drömde mardrömmar flera nätter i sträck. Både jag och min man har svår ormfobi.

Vid nydalasjön har vi även sett stora äckliga grodor men också vackra sjöfåglar och två igelkottar. Tomtebo har tydligen en rik fauna.

Eurovision Song Contest -09 är över och jag tycker allt som allt att det var ett jättebra år. Kul att Malena Ernman kom 4:a i semifinalen. Att hon bara kom 21:a i finalen beror förmodligen på juryns nytillkomna makt. Även om detta är fallet så tycker jag att juryn behövs. Man ska inte vara en dålig förlorare och vara kappvändare bara för att det går dåligt.

ESC sågs traditionsenligt med Zandra och Zandra. Vi hade grillpremiär och dessutom fick vi för första gången se Zandra och Eriks bebis Sixten. Han var så söt att man ville falla i bitar. Snäll var han också. Han verkade haft en bra första eurovisionupplevelse.

Imorgon har jag översättningstenta. Får man inte VG på den kan man inte få VG i Engelska-kursen så håll tummarna.

Jag har utvecklat en pollenallergi som nått nya höjder. Sedan 10 år tillbaka har jag haft lite besvär med gräspollen under den senare delen av sommaren men nu bor vi ju i björkarnas stad och här är pollenhalten högre än i Piteå.

Det har varit en blåsig och rätt kylig vår här i Umeå men idag har jag för första gången gått utomhus i shorts den här säsongen! Det var skönt fast shortsen sitter lite löst eftersom jag är lite mindre nu än förra sommaren. Mer sådana lyxproblem, tack!

1 kommentar:

Kim M sa...

Ormar kan ge vem som helst mardrömmar.
*Rys*

ESC är över och det känns lite skönt.
Nya tag nästa år. :)