söndag 14 december 2008

Musiknörd från födseln

A-kassan har fortsatt att vara på mig. Nu vill de att jag skickar in ett nytt arbetsgivarintyg igen. Detta blir alltså det tredje arbetrsgivarintyget jag skickar och fortfarande inga pengar.

Nu till något annat. Det är tredje advent idag och bara en dryg vecka kvar till julafton. Årets kanske bästa dag. Jag är så glad att vi fått så mycket snö i år. Att första snön är den som håller i sig hela vintern är något ovanligt men det verkar ju onekligen ske i år. Nu väntar en promenad med Bruno och sedan ska jag åka och jobba kvällspass.

Igårkväll när jag jobbade kom det in en familj. De handlade en massa smått och gott som familjer i allmänhet gör på lördagskvällar. När de skulle lämna butiken fick minstingen, som var under 2 år, syn på expressens förstasida. Hela barnet sken upp och han började peka och hoppa och ropa ut "KÄBIM!! KÄBIM!! KÄBIM!!". Bilden på expressens förstasida föreställde naturligtvis Idolvinnaren Kevin eller "Käbim" som barnet sa. Det kändes som att jag såg mig själv när jag var i 2-årsåldern. Det är nog ovanligt att ett barn under 2 år är popmusikintresserad. Jag har ett kassettband från när jag är 2 år. Där sjunger jag låtar som "Hold me now" med Johnny Logan och "Don't say go" med Trance Dance. Mamma har berättat att jag satt som ett tänt ljus framför Melodifestivalen och Eurovision song contest redan när jag var riktigt liten och jag minns faktiskt flera bidrag från 1989 och då var jag alltså bara 3½ år. En till berättelse som jag fått berättat för mig och som jag alltså inte minns för detta skedde julen -88, är att jag var 3 år och mamma frågade vem jag ville skulle komma på julbord. Jag svarade inte med namn på släktingar utan jag svarade något i stil med "Mandy Smith, Samantha Fox, Whitney Houston och Sabrina". Då frågade mamma vad vi skulle bjuda på. Mitt svar blev kort och gott "Jöd-betoj".

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja du Elias här sitter jag och skrattgråter.Vilka glädjestunder vi har haft med dig.Du är BÄST.Kram mamma.

Anonym sa...

Alltså mamma menar bäst av killbarnen som hon har! Det tycker jag med! Du var och är en gullig lillebror. Kram på dej! /Cissi

Anonym sa...

Åh, Don't Say Go!
Det var tider det.
Vad gör de idag tro?

Elias sa...

Mamma: Det är kul att du är ett så stort fan till bloggen. Kram

Cissi: Kram på dig med! Jo ganska gullig var jag nog men framförallt egensinnig.

Kim M: Jag blev faktiskt själv lite nyfiken så jag kollade på Wikipedia. Redo? Sångaren Ben Marlene är förlagsdirektör åt ett mindre skivbolag och tvillingarna Yvonne och Susanne har mer ordinära jobb. Yvonne är dekoratör åt H&M och Susanne är flygvärdinna stationerad i Dubai. Resten av bandet bryr jag mig inte om.