onsdag 31 december 2008

Strålande jul


Julen har behandlat både mig och Magnus väl. Vi började tjuvfira julen redan den 23:e då vi hade lilla julafton hemma hos svärmor och svärfar. Vi gjorde något så exotiskt som att fara ut på åkern och åka längdskidor. Något jag inte gjort på kanske 10 år (och då var det under tvång). Alla som känner mig vet att jag hatar att motionera men det var faktiskt riktigt trevligt. Fantastiskt soligt väder, skön luft och Bruno var glad som få där han sprang omkring i det fria landskapet. När vi kom in bjöd svärmor Anita på varm choklad och skinkmackor. Sedan fortsatte julfirandet hela dagen och hela kvällen tillsammans med nämnda svärmor och svärfar plus Micke och Maria. Tack för en mysig kväll.

Julafton var även den mycket trevlig. Hela min stora familj samlade hos mamma och pappa. Det kan bara inte bli fel. Man får aldrig så mycket julstämning som när man är hemma i Furulund. Kalle Anka, ett ljuvligt julbord, tomten, julklappar, ris a la malta, glada barn och gemenskap. Fast nog måste jag erkänna att jag hann bli gode trött efter klockan 20. Tack familjen för alla fina julklappar! Jag har användning för varenda liten grej.

Inga kommentarer: