fredag 5 december 2008

Oväntat besök

Igår skulle jag joina Magnus i duschen och just när jag skulle klä av mig ringde det på dörren. Vem kan det vara, tänkte jag men kom på att det måste vara mamma för hon höll till inne i stan hela dagen igår. Men när jag tittade genom titthålet ser jag en okänd tant i 60-årsåldern. Vad i hela friden, tänkte jag och öppnade dörren.

Tanten är tydligen en granne till oss och där stod hon i dörröppningen med en mobil i handen och bad mig om en tjänst. Hon hade fått ett sms av sin son, som befann sig i Malaysia och hon kunde inte begripa hur man svarar. Jag sa att det är klart jag hjälper dig och skrev sedan ett gulligt sms till hennes son och avslutade med "Kram mamma". Hon var mycket tacksam, nästan rörd, för hjälpen.

Sen hoppade jag in i duschen och fortsatte dagen som vanligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så rart!
Jag blir nästan lite rörd själv ju.