lördag 7 mars 2009

Andra chansen ikväll

Scotts vs Sarah Dawn Finer
Här känns vinsten rätt självklar för Sarah.

Lili & Susie vs BWO
Det här kan bli ruggigt jämt, men jag tror folk är less på Bard och gänget och som min man säger - alla älskar en comeback. Därför tror jag på Lili & Susie i denna duell.

Då får vi Sarah Dawn Finer mot Lili & Susie. Två av årets bästa mellolåtar mot varandra. Jättetråkigt! Det blir Sarah Dawn Finer som drar det överlägset längsta strået här. Hon hör hemma i Globen.

Amy Diamond vs Starpilots
Svårbedömt. Jag halvgillar bägge låtarna men båda har samma problem. Hemska framföranden. Amy kör någon slags glitter-rödluvan grej som jag fullkomligt hatar. Och Starpilots. Hur tänkte man där? Piloter som mimar till Johan Beckers röst. Dreadful! Jag tror dock Starpilots vinner den här duellen.

Rigo & the Topaz Sound feat. Red Fox vs Caroline af Ugglas
Caroline vinner överlägset här.

Då får vi Starpilots mot Caroline och här vinner de lite mer folkliga Starpilots. Men det känns inte helt självklart dock.

Då återstår juryns val som då står mellan Amy Diamond, Sofia och Caroline af Ugglas. Det skulle vara roligast och mest oväntat om outsidern Sofia åker snålskjuts till Globen men det känns osannolikt. Jag tror det blir Caroline som råffar åt sig den sista globenbiljetten.

För mig skulle drömscenariot se ut så här:
Vidare från Andra chansen: Lili & Susie och Amy Diamond
Juryns val: Sarah Dawn Finer

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så spännande.
Ha en fin kväll med drinkar och allt. :)