torsdag 5 mars 2009

En vecka senare

Sedan sist jag skrev här i bloggen har vi varit i Piteå och umgåtts med våra familjer. Det har varit så trevligt så. Vi hade även baby shower för Zandra N, vilket var en riktig höjdare.

Under tiden i Piteå hann jag stoppa i mig ändlösa mängder av kolhydrater i form av semla, tårta, kakor, vin, godis, läsk, bröd (med tillhörande marmelad), palt (med tillhörande lingonsylt), samt potatis i olika former. Ångest, ångest, ångest! Men jag har kört en rejäl GI-detox nu. Igår såg jag på medan Magnus tryckte i sig ett helt ballerinapaket, medan jag satt avundsjuk och sipprande på en tekopp och en snus under läppen. Snus och te är räddningen i dessa sötsug-tider.

Jag har inte vägt så här lite sedan slutet av 2006 och jag mår så bra och är så mycket piggare än innan jag började med dieten. Min näsa är lika stor som den en gång var, när den inte doldes av mina stora kinder. Min storlek på jeans är 2 storlekar mindre än jag hade vid årsskiftet.

Nog om detta. Det var ju Melodifestivalens fjärde deltävling i helgen som var. Jag hann inte blogga mitt traditionsenliga melloinlägg p.g.a. Piteåvistelsen. Jag kan säga att jag tippade alla fel i mitt huvud. Men jag är superglad över Malena Ernmans finalplats. Jag hoppas hon vinner hela skiten. Sarah Dawn Finer förtjänade den andra finalplatsen dock.

Nu ser vi fram emot andra chansen i övermorgon. Åh vad vi längtar här hemma!

För övrigt har jag fått min nya mobil nu (som jag bara hade sett på bild). Jag kan ju säga att jag inte är sådär jättenöjd över det estetiska. I sin grisrosa, plastiga skrud ser den ut som en tacky leksakstelefon. Eller förresten tror jag att leksakstelefoner är snyggare. Den är såååå ful!!! Grisrosa visste jag att den skulle vara, men jag trodde den skulle vara lite metallic-glossig och inte bara matt-plastig. Men den är funktionell i alla fall. Nu är det bara att ringa mig igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar också.
Ska bli så spännande.
Och jo, Malena vinner ju.

Daniel sa...

Vi hoppas på Lili&Susie ikväll!

Elias sa...

Kim M: Jag önskar dig en riktigt trevlig mellokväll ikväll!

Daniel: Jamen absolut!