tisdag 24 mars 2009

Plugg idag IGEN

Jag trodde det här skulle bli en mysig vecka, men det är fortfarande helt sjukt mycket att göra. Fick höra av klasskamrat, som pratat med en studievägledare, att Engelska A är en av de tuffaste kurser som finns, rent tempomässigt, på hela Umeå Universitet. Det måste ju betyda att vad jag väljer att läsa sen kommer att bli mycket lugnare än detta. Så det känns ju bra. Vad som känns ännu bättre är att om än det är stressigt så har jag genomgått alla moment hittills och har fått resultat som överträffat mina förväntningar.

Jag är så lyckligt lottad att jag har min man som verkligen ställer upp för mig när jag har så här mycket att göra. Idag gick jag och vilade en stund för att ens orka plugga något mer idag och jag vaknade av: "Elias, maten är klar". Finns det något bättre?! Jag älskar dig Magnus.

Nä, nu är min pluggpaus över. Jag har min andra tenta i Vokabulär på fredag och har cirka 85 sidor med övningsuppgifter kvar att gå igenom och sedan ska jag läsa några artiklar om USA:s regering till Realia-kursen.

4 kommentarer:

Zandra sa...

Du gör det bra! Fortsätt i samma stil!
(Magnus också, för den delen, som sköter markservicen).

Kram!

Cissi sa...

Oj, vad du är duktig lillibjojen. Heja, heja och lycka till på Fredag! Karm

Cissi sa...

Karm = Kram;)

Elias sa...

Zandra och Cissi: Tack och Kram (eller Karm)