söndag 22 mars 2009

"If U seek Amy" betyder inte "om du letar Amy"

Nu hamnade jag i ett litet You Tube-stim märker jag. Jag måste ju bara visa Britney's senaste video "If you seek Amy" också. Den kontroversiella låten med det dolda barnförbjudna budskapet. I USA är låten i princip helt bannlyst men svenska radiokanaler har börjat spela den. Men först måste ni se detta roliga klippet från något nyhetsprogram på Amerikansk TV. Moralpanik på högnivå. Roligast är nyhetsuppläsaren själv som uppenbart inte kan hålla sig objektiv över huvud taget. Britney har i sin tur gjort parodi på nyhetsklippen i två korta sekvenser, i sin video, en i början och en precis i slutet.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Men alltså jag kan verkligen inte få "If you seek Amy" till "Fuck me", däremot hör jag mansrösten som sjunger "Fuck me fuck me" lite i bakrunden..
Vilken panik över det där också,
herrgud jag trodde nyhetsuppläsaren skulle explodera haha!
Men det är klart dom klarar ju inte av att se lite stjärtskåra i USA hur ska dom någonsin klara av att höra en låt,
jösses jag älskade Spice Girls och inte är jag skadad för det och dom sjöng ju nästintill enbart om sex på första skivan :)

Anonym sa...

det blir inte "fuck me"? det blir bara fuck, och bokstaverat..

Elias sa...

Emelie & Anonym: Ja det är rätt dråpligt det där klippet. Jag älskade också Spice Girls och har heller inte tagit skada av det :) Dock blir det inte direkt Fuck me, och inte bara heller "Fuck" bokstaverat, utan "F.U.C.K. me", alltså bokstaverat plus ett "Me". Det är rätt tydligt när hon sjunger "Oh baby baby, if you seek Amy tonight" som blir väldigt tydligt "Oh baby baby, F.U.C.K me tonight", get it?

Anonym sa...

Ja men NU hörde jag för jag lyssnade efter själva ordet och inte att det bokstaverades,
jag skyller på sömnbristen :)
Nåja så uppenbart är det faktiskt inte så att barn fattar det,
säkert har jag trallat lyckligt med till svenska snusklåtar utan att fatta vad det betyder :)

Anonym sa...

Kollade in här från jobbet, men hade inget ljud på datorn.
Men nu så.
HAHAHA. Gud vad de där amerikanerna är tossiga.
Go Britney.
Go F.U.C.K. Me.