lördag 7 mars 2009

Bästa melodifestivaldrinkarna:

Jag tänkte här med bjuda på våra två bästa drinkrecept. Eller våra recept är det väl inte men det är de två drinkarna som vi dricker oftast. Jag tycker att Du ska blanda dessa drinkar ikväll om Du har möjlighet. Det ska vi göra. Du kommer att höja glamourfaktorn flera snäpp.

Cosmopolitan:
4 cl Citronvodka
2 cl Cointreau
Tranbärsjuice
Saften från en halv lime

Denna drinken blir bäst skakad. Den ska vara stark och man ska bara smutta på den. Lägg gärna i två isbitar eftersom den helst ska hålla länge och inte svepas. Den ska helst hällas upp i ett cocktailglas.

Bacardi Razz:
6 cl Bacardi Razz
7up-läsk
Saften från en halv lime
Hallon

Häll upp alla ingredienser utom 7up:en i ett hög-smalt glas. Ta så mycket hallon du vill ha. Fyll upp med 7up. Man kan även ta Sprite men 7up smakar mer lime. Njut!
OBS! Glöm inte att äta upp hallonen. De innehåller en mycket hög promillehalt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mm jag hade också velat ha en drink,
längtar tills i sommar när jag kan få dricka en drink eller cider till grillat..
Nu får jag bara avnjuta hederlig Påskmust :)

Anonym sa...

Jag beställde en cosmo igår på krogen och vad händer?? BARTENDERN frågade MIG vilka ingredienser det var i en cosmo! sen fick jag ÄNDÅ betala fullt pris, hallå JAG gjorde ju halva jobbet! nästa ferre blir det att inhandla egen cosmovirke. Man måste nog införskaffa en shaker också.
KRAM

Elias sa...

Emelie: Påskmust är inte fy skam det heller. Har druckit 3 glas av det idag.

Linnea: Mycket dålig stil av bartendern. Jobbar man inom service-sektorn ska man hålla sig till service. Köp en shaker och blanda egna. På tal om Cosmo ska jag blanda två nu. En till mig och en till Mango.
Kram