lördag 21 mars 2009

Men tja!

Efter två veckor av plugg är jag nu i fas igen. Om än det finns massor av andra skolsaker att göra så lyftes en sten från mitt hjärta igår när jag gjorde tentan i brittisk realia (samhällsvetenskap). Jag tror att det gick vägen trots att jag bara två dagar innan tentan inte kunde något alls. Sån där faktarabblande fastnar inte så lätt på mig utan jag blir som en teflonpanna. Det rinner bara av. Men i förrgår gruppluggade jag med två grabbar från klassen och då bara lossnade allt. Vi får se när jag får tillbaka tentan hur det gick. I vilket fall så är det skönt att ha det bakom sig.

Jag hade tänkt skriva en massa inför mello men det hanns liksom inte med. Vilken spännande final vi fick. De som brukar vara så förutsägbara. Både jag, Zandra och Magnus (och Bruno) trodde det var kört när Malena (vår favorit) låg på åttonde plats efter alla juryröster, men hon kom igen. Jag längtar redan efter Eurovision. Sitter faktiskt och försöker sätta mig in i alla ESC-låtar redan nu. Mycket låg konkurrens är mitt första intryck.

I övrigt ser jag fram emot en trevlig kväll i slapphetens tecken. Eventuellt blir det Robinsontittande ikväll, eller så blir det någon gammal ESC-DVD, alternativt Christine-boxen. Vi får se.

Vad har hänt sedan sist då?

Tjaa, jag och ett litet gäng klasskompisar firade St. Patrick's Day i tisdags med alkohol, färgen grön och lite lekar.

Jag har försummat de flesta inklusive min man på sistone p.g.a. plugg. Jag kan glatt säga att jag nu är social igen och det känns underbart.

Jag har gått ner 8 kg sedan i Januari och jeansen jag köpte för tre veckor sedan börjar redan att hänga lite, vilket är ett helt absurt lyxproblem.

Eftersom jag suttit och läst den största delen av tiden på sistone, drabbas jag hela tiden av blodtrycksfall när jag ställer mig upp. Jag hoppas det går över för ibland kan jag inte ens se någonting.

Just nu längtar jag till middagen. Det blir rester av gårdagens älgfärsbiffar och en alldeles färsk potatisgratäng som Magnus håller på med just nu.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: