fredag 28 november 2008

Det här med väckarklockor...

Igår var en fin dag. Efter en trevlig stund hos svärföräldrarna i Roknäs åkte vi vidare till Hortlax där jag äntligen fick träffa mitt nya syskonbarn som förmodligen ska heta Algot. Han var så liten och söt. Han var även ett geni skulle jag säga med tanke på att han redan nu, bara några dagar gammal, kan suga på napp. Morbror Elias är så stolt! Jag skulle egentligen ta med mig kameran så att jag fick med ett foto här på bloggen men den glömde jag hemma. Men han var sjukt söt.

På tal om söt, imorse var jag iiinte söt. Jag försov mig till 7:07 och jag öppnar egentligen butiken klockan 7:00, så det var bara springa direkt från sängen till bilen och in i butiken. Håret stod åt alla håll, jag hade oborstade tänder och inte ens hann jag tvätta mig under armarna. Jag har aldrig varit fulare eller ofräschare på jobbet. Fy tusan vad traumatiskt detta har varit. Men på mitt jobb är det otroligt viktigt att vara i tid. Imorse är ett bra exempel på det. Vi får varor vid 7:05 varje fredag och Erling kommer alltid och hjälper till. Erling har inte några nycklar utan dem har jag. Erling var därför tvungen att stå och frysa utanför i 20 minuter innan jag var på plats. Och varorna!! Vilken jäkla tur att de kom senare idag. De kom strax före 8:00 så det var ju en lättnad. Vet inte hur det hade gått annars.

Jag har varit så skamsen. Och ful. Och framförallt ofräsch.

Inga kommentarer: