fredag 14 november 2008

Therese, 37


Idag fyller min äldsta storasyster, Therese, 37 år! Tessan som skulle fylla fjorton när jag föddes var som en extramamma för mig när jag var liten. När jag var 5 år flyttade hon från vårt gemensamma hem i Furulund till en tvåa på Klubbgärdet med sin kille Micke. Jag grät och jag grät och sa att "flyttar hon så flyttar jag med", men jag kom över det så småning om. Lite då och då brukade jag packa min grisrosa nallebjörn-väska och fara och hälsa på Tessan och Micke för att sova över. Det fanns inget mysigare. Vi drack läsk, åt godis och såg på film och jag fick vara uppe extra länge när jag var med dem.
1995 var Tessan den första systern att ge mig ett syskonbarn. Jag var från och med då den stolta morbror Elias som jag fortfarande är.

Idag vill jag säga grattis Therese på din 37-årsdag. Bilden uppe till höger är cirka 5 år gammal men du ser inte en dag äldre ut (snarare yngre). Grattis Grattis Grattis!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den fina gratulationen!

Kram Tessan

Elias sa...

Det var så lite så. Hoppas du fick en fin dag! Kram

Maria sa...

Hej!
Kompis till Ewa-Kafferep som hittat hit blev lite rörd och berörd av din storasystertext. Min storasyster flyttade också när jag var 5 år. Till Kiruna!! Jag bodde i Kalix. det var ju som om hon bodde vid världens ände. Jag grät och grät.
Nu har hon flyttat till himmelen (för tre år sedan), jag gråter ännu mer...oj, så sorgligt det blev!

Elias sa...

Hej Maria. Så fruktansvärt! Jag kan inte ens föreställa mig hur det ska kännas.