torsdag 19 februari 2009

Hej

Jag lever och mår här i Umeå. Idag fick jag mitt första tentaresultat. Det var mycket positivt. Jag är jättestolt och jag hoppas det går lika bra på alla moment.

Jag har haft mycket att göra i skolan senaste veckan så bloggen har fått bli lite lidande, men jag tänker fortsätta att publicera blogginlägg så ofta jag bara kan. Tydligen är Engelska en kurs som är riktigt tidsödande, något jag inte riktigt räknat med, men det är kul att plugga så jag antar utmaningen.

Nu börjar helgen! Imorgon ska jag och Magnus fortsätta vår fredagstradition, nämligen att åka in till centrum och njuta av atmosfären. Jag längtar så efter att fika en schmäckboll på "vårat" fik. Jag går ju på en GI-aktig diet men varje fredag och lördag så syndar jag med kolhydrater i mängder.

3 kommentarer:

Magnus sa...

Jag tycker du ska skriva om resultatet på din första tenta. Jag är så stolt.

Anonym sa...

tjenna, ja du, London är ju helt unikt och jag vill absolut åka tillbaka dit, landsbyggden är även den fantastisk och jag skulle vilja se mer av den. Du, visst läser du konsthistoria,,, jag har några bra böcker som du kan få låna, jag har också läst lite konsthistoria och det var hur intressant som helst// säg bara till! Lycka till med GI

Elias sa...

Magnus: Äsch då.

linda: Landsbygden är jag inte så bekant med, den skulle jag också vilja utforska.

Nja, inte konsthistoria, du kanske tänkte på populärkultur? Det var den kursen jag skulle läsa men den blev inställd så jag pluggar Engelska helt enkelt. Men tack ändå för din generositet.