söndag 15 februari 2009

Om Mello

Vissa tycker säkert att jag är skittråkig och tjatig som nästan bara skriver om Melodifestivalen men man behöver ju inte läsa allt jag skriver om man inte bryr sig om Mello.

Åh, vilken gårdagskväll vi hade här hemma i tv-soffan. Bara Markoolio var riktigt usel och resten var helt ok och rent utav riktigt bra. Vi drack starka drinkar och vin i mängder och vi var så taggade att det kändes som om vi var på fest, trots att det bara var vi två (plus Bruno).

Om jag hade fått välja hade jag satt Lili & Susie och Måns i final och i andra chansen hade jag satt Lasse Lindh och Amy Diamond.

Lili & Susie - vilken succé! Kul att det i alla fall blev andra chansen för den låten. Den var ju kalasbra. Jag tror det blir ett sånt där nummer man kommer vilja titta på lite då och då och minnas tillbaka. Måns var också bra. Ett superproffs börjar han kännas som. Lasse Lindh var jag också förtjust i. Den var dock inte lika bra som "Du behöver aldrig mer vara rädd". Sen måste jag säga att Amy Diamonds låt var super-great! Men när ska hon sluta stylas som om hon fortfarande vore 13? Fram med plattången, klipp en kaxig lugg och ta på dig en svart-turkos-randig klänning eller nåt. Resten av låtarna var väl inte så pjåkiga de heller. Cookies N Beans var helt OK, Jennifers låt var rätt så fin, H.E.A.T:s låt var åtminstone bättre än något jag hört med Poodles och sångaren sjöng väldigt bra. Angående Markoolio så är jag jätteglad att svenska folket inte gick på det där.

Petra Mede gillar jag bara bättre och bättre. Hon var skitrolig igår. Sketcherna funkade jättebra. Norrlandsfördoms-sketchen i början var sjukt rolig, de finska systrarnas återförening likaså (alltså inte Lili & Susie, utan sketchen).

För övrigt tippade jag 3 rätt igår och jag hade inget super-duper-fel.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Tänk vad olika två syskon kan tycka. Jaja tur är väl det. Hoppas att ni har det bra iaf. Hälsa resten av grabbarna som du bor med.

Kramar från din åter bloggaktiva(?) syrra C

Elias sa...

Hehe, jaså tycker vi så olika?
Skitkul att du tänker börja blogga igen. Jag la till dig på min bloggroll här till höger, med en gång. KramKram!