lördag 21 februari 2009

Melodifestivalen delfinal 3

Redan är vi framme vid den tredje delfinalen av Mello. Jag tycker i vanlig ordning till här och nu om låtar jag ännu inte hört. Dumt? Joo. Kul? Joo

Velvet "The Queen"
Tråk-Velvet är tillbaka igen. Ständigt anonym, ständigt trist men aldrig riktigt dålig heller. Ikväll tror jag faktiskt att det blir ett bra dansnummer som man kommer komma ihåg. Låten sägs vara hennes bästa hittills i Mello (vilket i och för sig inte säger sådär jättemycket).

Rigo & Topaz Soundsystem feat. Red Fox "I got you"
Har aldrig gillar Infinite Mass, har aldrig gillat mambo, har aldrig gillat långa bandnamn featuring någon som man aldrig kommer kunna komma ihåg.

Molly "Så vill stjärnorna"
Vad vore Melodifestivalen utan smäktande ballader. Jag tror jag kommer att tycka om den här. Jag har faktiskt aldrig hört henne sjunga men hon sägs vara helt stört duktig.

EMD "Baby goodbye"
De är ju bara för söta, men alltså deras 3 singlar som jag hört har ju varit minst sagt mediokra, trots det ser jag faktiskt fram emot det här ikväll. Det är ju inte sådär jättemånga "heta" namn ikväll.

Mikael Rickfors "Du vinner över mig"
Totalt ointressant. Jag AVSKYR gubbrock som t.ex. hans superhit "Vingar". Han sägs vara totalt anonym ikväll. Kvällens kisspaus.

Maja "Här för mig själv"
Maja är Lisa Ekdahl på helium och vill jag aldrig höra hennes hemska stämma någonsin igen. Jag tror det här är riktigt uselt men den kan överraska och gå till andra chansen. Hmmm...


Sofia "Alla"
Ännu en anonym artist. Förra gången hon var med avskydde jag hennes låt men jag gillade numret. Har inga större förväntningar på det här men jag hoppas hon överraskar mig positivt.

BWO "You're not alone"
Jag älskar alla deras 3 tidigare mello-bidrag. Det här är en ballad vilket jag tycker känns konstigt, men det är modigt och djärvt. Jag ser fram emot detta. Bard är duktig på att skriva musik.

Jag tippar:
Till Final: EMD och Molly
Till andra chansen: BWO och Velvet
5 Maja
6 Sofia
7 Mikael Rickfors
8 Rigo & Topaz Soundsystem featuring Red Fox

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag låtsas som om du inte just sågade Vingar. Det blir bäst så.

Anonym sa...

Långa bandnamn borde förbjudas.
Gubbrock likaså.

Elias sa...

Tomas: Sorry, no offence. Jag hoppades faktiskt att inte du skulle läsa min Rickfors-dissning. Kul att se hur ni bor förresten!

Kim M: Jamen eller hur! Tack för medhållet.