lördag 21 februari 2009

Just nu...

...ser jag på mycket DVD-boxar; Dynastin säsong 2, Pantertanter och ganska mycket diverse Eurovision- och Mellobidrag. TV ser jag också en del på men jag blir mest rastlös av det. Det är ju bara skräp på TV trots att vi har fler kanaler än någonsin.
...läser jag kurslitteratur. Tänker inte uttråka mina läsare med att namnge dessa. Jag är ju en sådan där människa som aldrig läser böcker, annat än när jag måste.
...surfar jag runt på bloggar mest. Annars så är Facebook, Tradera, Aftonbladet och Swedbank tre andra hyfsat frekvent besökta sidor.
...äter jag GI-mat, dock ska jag ta mig en snickersglass nu för att fira att jag gått ner 6 kg.
...dricker jag vatten, smoothies, mjölk och ikväll blir det en mini-klassammankomst så då ska jag dricka några drinkar.
...jobbar jag inte alls. Jag är ju student sedan 5 veckor tillbaka.
...bävar jag för ett litteraturseminarie på tisdag. Jag är ju alltid nervös när det gäller tentor, inlämningar och seminarier. Tyvärr.
...måste jag ingenting, men på ett tag måste jag ta vår labrador på en prommis.
...njuter jag av Trackslistan och snickersglassen vars sista tugga jag fortfarande har kvar i munnen.
...tänker jag att jag skulle vilja vara en hund. Så skönt att bara finnas och göra vad man känner för; busa, sova och kela. De är extremt lättroade. Jag kan bli lite avundsjuk på Bruno ibland.

Jag fick den här utmaningen av min bloggande syster och jag utmanar alla som känner sig manade att ta sig an detta.

4 kommentarer:

Cissi sa...

6kg?! Vad duktig du är!

Elias sa...

Tack! Jag är förvånad själv.

Anonym sa...

6 kg?? åh du är ju bäst! heja!
och förresten, det är NI som är gulliga.. om jag hade tyckt att ni var töntar hade jag ju inte velat träffa er ;) right?
hoppas vi ses snart!

Elias sa...

Linnea: Yes, jag är en helt ny människa nu. Hahaha! Nä inte riktigt men.
Jag hoppas också att vi ses snart.